Ponad 70 inspirujących pomysłów na zabawę w mieście.
Mieszkacie w mieście? Wspaniały, dziki świat roślin i zwierząt czeka tuż za rogiem. Musicie tylko mieć oczy szeroko otwarte i wiedzieć, gdzie szukać. Wybierzcie się na spacer, a przekonacie się,
jak fantastycznie można bawić się w miejskiej dżungli. Nie musicie być wielkimi odkrywcami ani podróżować w dalekie kraje, żeby przeżyć ekscytujące przygody.
Ponad 70 inspirujących pomysłów na gry i zabawy na świeżym powietrzu.
Wszystko, co musicie zrobić, to wyjść z domu i znaleźć dowolny patyk. W końcu patyk to zabawka wszechczasów. Niech stanie się, czym tylko chcecie – mieczem do zaciętej walki z groźnymi smokami, narzędziem, które pomoże wytropić tajemnicze stwory, czarodziejską różdżką lub magicznym wehikułem, który przeniesie was w inne światy…
Polskie wydanie bestsellerowej serii książek.
Ponad 70 inspirujących pomysłów na zabawę w czasie niepogody.
W czasie deszczu dzieci nie muszą się nudzić. Niech nie straszny wam jest deszcz, śnieg, wiatr czy błoto. Gdy za oknem niepogoda, nie oznacza to, że musicie tkwić w domach. Latem skaczcie po kałużach, zima zbudujcie śnieżny labirynt, w wietrzne dni jesienią puszczajcie latawce. Nigdy nie ma złej pogody na zabawę na świeżym powietrzu.
źródło opisów: www.empik.com
Uwaga: nakład wyczerpany. Publikacja dostępna jest w całości online
Jeżeli kiedykolwiek zostanę ministrem czegokolwiek, to w pierwszym dniu swoich rządów wprowadzę Biedę… jako lekturę obowiązkową. Dla każdego. Bardzo ważna mała książka.
Joanna Sokolińska, „Wysokie Obcasy”
Książka powstała w ramach projektu „Oczy szeroko otwarte” realizowanego przez Świetlicę Krytyki Politycznej w Cieszynie.
Skąd bierze się bieda? Czy biedny oznacza gorszy? Jak można pomóc tym, którzy mają mniej od nas? O tych sprawach z reguły nie rozmawia się z dziećmi. My próbujemy.
W naszym pierwszym małym przewodniku tłumaczymy, skąd bierze się bieda i co z niej wynika. Opowiadamy o jej konsekwencjach w szkole i w domu, przedstawiamy mity związane z ubóstwem i pokazujemy, jak można je zwalczać. W tę niełatwą, choć potrzebną podróż, dzieci zostaną zabrane przez Hannę Gill-Piątek i Henrykę Krzywonos.
Bieda to nie jest tylko brak pieniędzy. Wiąże się z nią dużo gorszych rzeczy. Wstyd, że nie mam tego, co inni. Złość i poczucie poniżenia, kiedy porównuję się z rówieśnikami. Przecież ich rodzice kupują im drogie prezenty, którymi lubią się chwalić przed całą klasą. Pewnie czujesz, jakie to musi być trudne. A przecież ubóstwo nie jest nigdy winą dziecka.
http://www.krytykapolityczna.pl/wydawnictwo/bieda-przewodnik-dla-dzieci
Książka dodawana gratis do dowolnego zamówienia w wydawnictwie Krytyki Politycznej
Ufać komuś to na przykład rozmawiać z kimś szczerze i wierzyć, że ta osoba nie wykorzysta tego przeciwko nam, choćby w internecie. Jak się ufa, świat staje się przyjemniejszy. Czy wiecie, że w sklepach, w których nie ma kamer, bardzo rzadko dochodzi do kradzieży? Albo że dzięki wzajemnemu zaufaniu łatwiej poznaje się nowych przyjaciół? W końcu co to za świat, w którym wszyscy są podejrzliwi? W książeczce o zaufaniu sprawdzamy, czy i dlaczego ludzie sobie ufają oraz jak to wpływa nie tylko na życie naszej bohaterki, Elizy. Bo tam gdzie ludzie sobie ufają, wszystkim żyje się lepiej!
http://www.krytykapolityczna.pl/wydawnictwo/zaufanie
Nie wolno tej książki przeoczyć!
Przywykliśmy wierzyć, że w zamożnych zachodnich społeczeństwach dzieci są chronione jak nigdy dotąd. Joel Bakan uświadamia nam, że bardziej już nie możemy się mylić. Z pasją, ale i miażdżącym obiektywizmem demaskuje to, co uważa za najbardziej przerażającą hipokryzję naszych czasów. Chce, abyśmy umieli dostrzec, że wbrew pozorom dzieci, ze względu na swoją wrażliwość emocjonalną, stały się obiektem działań marketingowych na niespotykaną wcześniej skalę. Nakłania, abyśmy dokładniej przyjrzeli się wynikającym stąd zagrożeniom, takim choćby jak uzależnianie od gier komputerowych z całym właściwym im ładunkiem przemocy i seksu oraz górą związanych z nimi gadżetów (...) Książka ostrzega, że to działanie równie niszczycielskie jak katastrofa, która dotknęła środowisko naturalne, i choć dotyczy głównie realiów amerykańskich, także nas pozbawia złudzeń: wszystko to dzieje tu i teraz, rozwija się dosłownie na naszych oczach.
źródło opisu: http://www.muza.com.pl/?module=okladki&id=42358
Jean Liedloff w swojej przetłumaczonej na kilkanaście języków, bestsellerowej książce inspiruje do poszukiwania „straconego szczęścia”. Liedloff znalazła je wśród Indian z plemienia Yequana, z którymi żyła przez wiele miesięcy. Obserwując ich niesamowity spokój, pogodne usposobienie i umiejętność czerpania radości z codziennych wydarzeń, odkryła, że korzenie tego stanu ducha leżą w sposobie wychowywania przez nich dzieci.
„W głębi kontinuum” to fascynująca opowieść o relacjach międzyludzkich. Powinni po nią sięgnąć ci, którzy spodziewają się dziecka, jak i ci, którzy chcieliby zrozumieć swoje wewnętrzne dziecko i własną relację z rodzicami.
Brytyjski Channel 4 uznał koncepcję kontinuum za jedną z trzech najbardziej wpływowych idei wychowawczych XX wieku!!!
To właśnie książka Jean Liedloff zapoczątkowała na Zachodzie nurt rodzicielstwa bliskości, od kilku lat zdobywający coraz większą popularność również w Polsce.
http://www.mamania.pl/ksiazki/w-glebi-kontinuum
Bestseller na liście czasopisma „Spiegel” w kategorii książek popularnonaukowych!!!
Życie bez komputera, smartfona czy internetu obecnie jest już niemożliwe. Dzieci i młodzież spędzają dziś w świecie cyfrowych mediów ponad dwa razy więcej czasu niż w szkole. Skutkami są zakłócenia rozwoju mowy, problemy z nauką i koncentracją, stres, depresja i narastająca gotowość do stosowania przemocy fizycznej.
Cyfrowa demencja to określenie, którego przed kilku laty użyli południowokoreańscy lekarze do opisania symptomów chorobowych – zarówno psychicznych, jak i fizycznych – będących skutkiem niekontrolowanego korzystania z mediów cyfrowych. Renomowany niemiecki psychiatra i neurobiolog, Manfred Spitzer, daje w swojej książce szczegółowy wgląd w istotę i przyczyny tego zjawiska. Naukowiec z całą stanowczością wzywa rodziców do ograniczenia czasu poświęcanego przez dzieci na cyfrową rozrywkę, aby uchronić je przez popadnięciem w cyfrową demencję.
Autor Patzlaff Rainer
Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008
Chcąc zachęcić do przeczytania niniejszej książki przytoczę poniżej fragmenty wypowiedzi jej recenzentów oraz tłumaczki. Ze swojej strony pragnę zapewnić, że w książce tej nie jest tylko opisane i poddane krytyce pewne społeczno – kulturowe zjawisko. Jest w niej ukazane pewne zagrożenie, realne niebezpieczeństwo, które dotyczy większości z nas, po to, aby mu zacząć przeciwdziałać, zaczynając od chronienia własnych dzieci.
E. Hubner: „Rainer Patzlaff opisuje jasno i precyzyjnie skutki, jakie wywołują ekrany telewizyjne na dziecięcych duszach. Uprzedzenia i obiegowe sądy poddaje rzeczowej analizie, po czym je obala. Przede wszystkim jednak podaje w jaki sposób w otoczeniu zdominowanym przez media rodzice mogą zapewnic swoim pociechom dzieciństwo pełne fantazji, stanowiące fundament, na którym później opiera się twórczy stosunek do pracy i kreatywność. Książka ta niektórym osobom może wydac się niewygodna. Wstrząsa – ale czyni to dla naszych dzieci i w imię przyszłości! Należy sobie życzyć, aby przeczytało ją wielu, a przede wszystkim wielu młodych. ”
B. Kowalewska: „Niniejsza książka nie jest lekturą przyjemną. (…) Mówi bowiem o tym, o czym wszyscy gdzieś w głębi duszy dobrze wiemy, ale do czego na ogół wolimy się nie przyznawać…, nawet przed sobą. W sposób zwięzły i precyzyjny przedstawia ona wyniki nowych badań dotyczących dziedziny, którą nauka zajęła się szerzej dopiero w ostatnich latach – opowiada o fizjologicznym wpływie mediów posługujących się ekranem. Większośc badań naukowych poświęcano dotychczas wpływowi treści programów prezentowanych przez media na psychikę ludzką (…). Rzeczywiste źródło problemu leży o wiele głębiej. Jest nim telewizyjne uzależnienie. Stałe oglądanie telewizji działa podobnie jak narkotyk. Prowadzi do trwałych zmian osobowości, które w wypadku dzieci i młodzieży (wbrew obiegowym sądom!)nie stymulują rozwoju, lecz przeciwnie, pod wieloma względami hamują go w bardzo zasadniczy sposób. (…) Oprócz ekranów telewizyjnych niemal w każdym domu obecne są ekrany komputerowe. Rainer Patzlaff zajmuje się tym problemem tylko marginalnie. Uogólniając należy jednak stwierdzić, że codzienne wielogodzinne patrzenie na obrazy ekranu komputera powoduje uzależnienie podobne do uzależnienia telewizyjnego. Podczas lektury tej książki czytelnik będzie sam umiał ocenić, które jej fragmenty dotyczą wszystkich mediów posługujących się ekranem, a które szczególnie telewizji. ” (…)
Z kolei B. Śliwerski tak opisuje wpływ oglądania telewizji (patrzenia w ekran) na funkcjonowanie dzieci: Toksyczne działanie odbiornika telewizyjnego na dziecko jako widza znajduje w tej niewielkiej przecież rozprawie mocne uzasadnienie naukowe. Autor skupia się bowiem na tych wynikach badań, które – choć są rozproszone w czasie i przestrzeni – prowadzą do zaskakujących odkryć. Tak staje się w wyniku kumulacji wiedzy naukowej, jej wydobycia na jaw w rezultacie żmudnych dociekań badawczych. W ich świetle okazuje się, że emitowany przez telewizję program ingeruje w fizjologię ciała osoby skupionej na jego przekazie tak głęboko, że pogrąża świadomość w stan na granicy snu i jawy oraz destabilizuje cały system przemiany materii człowieka, w tym spowalnia także akcję serca. W istocie oglądanie telewizji prowadzi do nieuświadamianej sobie przez widza utraty wewnętrznej aktywności, osłabienia woli jego działania. Jak wykazują badania niemieckich naukowców, najmłodsze pokolenie spędza przed ekranem telewizora przeciętnie ok. 2,5 godziny dziennie, bez jakiejkolwiek bezpośredniej komunikacji ze swoim otoczeniem i bez aktywności ruchowej. Nic dziwnego zatem, że wyrasta ono w środowisku zagrażającym jego zdrowiu fizycznemu
i psychicznemu. W następstwie biernej konsumpcji programów medialnych i cywilizacyjnych przemian coraz więcej dzieci ma zaburzone procesy zmysłowe, trudności ze słuchaniem, z koncentracją uwagi, z odczuwaniem własnych emocji czy z poruszaniem się w otoczeniu itp. Młody człowiek spędza cały swój wolny czas przed ekranem telewizora czy monitora komputerowego, poświęcając temu ponad 30 godzin tygodniowo. Na początku tygodnia ma ono trudności
w przestawieniu się na słuchanie nauczyciela w szkole („syndrom poniedziałku”). Dzieci miejskie przesiadują swoje dzieciństwo w domu”. (…)
mgr Elwira Piatek
Ta książka to propozycja zabaw i gier ruchowych przeznaczonych dla wychowanków (pacjentów) poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wszystkie zabawy uporządkowane zostały w kolejności alfabetycznej, poprzedzono je również krótkim wstępem teoretycznym. Autor niniejszego zbioru oparł się na doświadczeniu zdobytym podczas pracy w szkole podstawowej, w przedszkolach (w tym w integracyjnym) oraz w trakcie prowadzenia zajęć z wyczynowymi sportowcami (w tym dziećmi) poruszającymi się na wózkach inwalidzkich.
Publikacja adresowana jest do fizjoterapeutów, pracowników warsztatów terapii zajęciowej, nauczycieli wychowania fizycznego pracujących w klasach integracyjnych oraz do rodziców dzieci poruszających się na wózkach. To cenna pomoc oraz zaproszenie do wspólnej zabawy." www.jednosc.com.pl
Pod patronatem:
Interia.pl Mam dziecko, Granice.pl, Bliżej Przedszkola, Parenting.pl, Miastodzieci.pl, Wychowanie w przedszkolu
Polecamy do przeczytania nowość Wydawnictwa Jedność - serię książek, której adresatem są rodzice i nauczyciele wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej. Wszystkie propozycje zabaw zostały przewidziane dla dzieci między 3 a 10 rokiem życia. Ćwiczenia, eksperymenty, obserwacje i zabawy zawarte w poszczególnych tomach wpływają na harmonijny, zintegrowany rozwój dziecka i zapewniają twórcze spędzenie czasu w domu i przedszkolu.
W listopadzie polecamy dwie nowości wydawnictwa EDUKACJA POLSKA. Obie moga stać się pomocą dla rodziców i nauczycieli w procesie przygotowania dziecka do udanego startu szkolnego.
Pierwsza pozycja dotyczy efektywnego kształtowania umiejętności i pogłębiania wiadomości matematycznych dzieci oraz różnorodnych metod diagnozowania dziecięcego rozumowania
Kolejna publikacja zawiera wiele propozycji zabaw w sytuacji zadaniowych. W trakcie lektury rodzice i nauczyciele pogłębią i uporzadkują swoją wiedzę o tym:
jakim oczekiwaniom musi sprostać dziecko, aby być dobrym uczniem
jak poprzez proces uczenia się korzystnie wpływać na rozwój dziecka
jak opracować program wspomagania rozwoju umysłowego dziecka
POLECAMY :)