RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy i pracy; zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, zabawy i ćwiczenia ruchowe, zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela – wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole itp.
6:30 - 7:00 |
Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela. |
|
7:30 - 8:15 |
ĆWICZYMY I BAWIMY SIĘ |
|
Ćwiczenia poranne, ze śpiewem, przy muzyce, zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela. Obserwacja pedagogiczna. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodne z tematyką kompleksową i zainteresowaniem dzieci. |
||
8:15 – 8:30 |
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ŚNIADANIA |
|
Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania. |
||
8:30 – 9:00 |
JEMY ŚNIADANIE |
|
Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku, zabawy dowolne. |
||
9:00 – 9:45 |
UCZESTNICZYMY W ZABAWACH I SYTUACJACH EDUKACYJNYCH |
|
Zajęcia wychowawczo-edukacyjne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych. |
||
9:45– 10:00 |
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO WYJŚCIA DO OGRODU |
|
Czynności samoobsługowe dzieci związane z przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze. |
||
10:00 – 11:45 |
BAWIMY SIĘ W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM |
|
Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki (w przypadku nieodpowiedniej pogody - gry i zabawy ruchowe w salach). |
||
11:45 – 12:00 |
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO OBIADU |
|
Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu. |
||
12:00 – 12:30 |
JEMY OBIAD |
|
Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
||
12:30 – 14:15 |
ODPOCZYWAMY – DZIECI Z GR. I |
|
Poobiedni relaks, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, odpoczynek przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej. |
||
12:30 – 14:15 |
BAWIMY SIĘ W SALI LUB W OGRODZIE- DZIECI Z GR. II- VII |
|
Zabawy dowolne, dydaktyczne, organizowane w sali lub ogrodzie, udział w zajęciach dodatkowych. |
||
14:15 – 14:30 |
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO POSIŁKU |
|
Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do podwieczorku. |
||
14:30 – 14:45 |
JEMY PODWIECZOREK Kształtowanie nawyków i czynności higienicznych związanych z samoobsługą dziecka, przygotowaniem do posiłku i kulturalnym zachowaniem przy stole. |
|
14:45 – 17:00 |
BAWIMY SIĘ W KĄCIKACH ZAINTERESOWAŃ LUB W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM |
|
Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe. |
||
Bezpłatne nauczanie i wychowanie realizowane jest w godzinach 8:00 – 13:00 |