Samorządowe Przedszkole nr 14 w Krakowie

Get Adobe Flash player

Rozmowy w czerwcu, to wakacyjne klimaty. Słuchamy odgłosów przyrody…,szum morza, drzew, ptaków- różnicujemy je. Rozwiązujemy szyfrówki i krzyżówki o tej tematyce. Malujemy Nasze wymarzone wakacje.

Pozdrawiamy Was i życzymy odpoczynku, radości, wielu miłych niespodzianek. Nie zapomnijcie o Babci i Dziadku, którzy na Was czekają. A także o codziennych zabawach, które umilą czas i zachęcą do odkrywania świata.

Wykonujemy domki, w których może mieszkać małe dziecko- krasnal. Doskonalimy umiejętności naśladowcze podczas zabaw logorytmicznych ze śpiewem, a także usprawniamy aparat mowy z krasnalkami.

To my to my jesteśmy krasnoludki – pokazują na siebie

Każdy z nas kocha las o zwierzęta dba-składają dłonie na sercu

Kiedy ślimaki potrzebują nas-dzieci pokazują Różki ślimaka

My biegniemy im na pomoc, bo kochamy las - bieg w miejscu

 

Przyszedł czas na zabawy ze zwierzętami. Usprawniamy apart mowy z opowieściami R. Dąbrowskiej  o kotku z podwórka, który odwiedzał zwierzęta i marudził… nic jadłem. Próbował jeść pokarmy innych zwierząt, ale nic mu nie smakowało. Na szczęście gospodyni przyniosła mleko i kot był szczęśliwy. Doskonalimy aparat mowy z kotkiem i innymi zwierzętami.

Chomik – zabawy naśladowcze usprawniające narządy mowy dziecka wg G. Wasilewicz. „Chomik” Grażyna Wasilewicz

Czy widziałeś chomika, który ziarno w buzię wtyka? Przesuwamy językiem po górnej wardze, górnych zębach, podniebieniu w kierunku gardła.

trzyma w policzkach zapasy, taki jest łasy. Oblizujemy językiem wargi, mając szeroko otwarte usta. Teraz policzki ma jak balony Nabieramy powietrza i krótko przytrzymujemy je w policzkach.

i bardzo jest zadowolony. Rozszerzamy wargi w szerokim uśmiechu z wyszczerzonymi zębami.

Nabierz powietrza pod wargę górną, Przytrzymujemy powietrze pod górną wargą.

nabierz powietrza pod wargę dolną. Przytrzymujemy powietrze pod dolną wargą.

Nabierz powietrza w jeden policzek, Przytrzymujemy powietrze w jednym policzku. nabierz powietrza w drugi policzek, Przytrzymujemy powietrze w drugim policzku.

Nabierz powierza w oba policzki Przytrzymujemy powietrze w obu policzkach.

 i już wyglądasz tak  jak chomiczek.

Takie policzki nie są ozdobą. Wypuść powietrze Nadmuchujemy oba policzki i wolno wypuszczamy powietrze ustami.

i znów bądź sobą

Nazywamy zwierzęta i różnicujemy odgłosy z podwórka- ćwiczenia słuchowe. Także poznajemy nowe słowa tj kosa, siano, szopa, stodoła. Rozwijamy percepcję wzrokową odszukując cienie zwierząt w PUS.

Dzień mamy to rozmowy o naszych bliskich, o tym co jest dla dziecka najważniejsze: miłość i poczucie bliskości. Oczywiście nie zapominamy o Tacie, dzieci często malowały także Rodziców, kochają Was zawsze i widzą jak bardzo jesteście zapracowani. Śpiewamy piosenki o mamie i tacie. Opowiadamy historyjki obrazkowe, jak pomagamy rodzicom w domu. Usprawniamy małą motorykę, gdy powstają wspaniałe portrety.

Wiosną uwrażliwiamy dzieci na kontakt z przyrodą. Metodą eksperymentowania tworzymy barwne motyle, usprawniamy małą motorykę powtarzamy wiersze o owadach:

Motylki, motylki po łąkach fruwają

Motylki motylki kolorowe skrzydła mają.

Lata osa koło nosa

Lata mucha koło ucha, lata bąk wokół rąk,

a pszczoła koło czoła…

Do biedronki przyszedł żuk

W okieneczko stuk, stuk stuk…

Czy to wiecie? Ufoludki przyleciały i bawiły się z nami wesoło doskonaląc sprawność aparatu mowy.

 

Pierwszy mówił mało, ale śmiał się śmiało…

Cha cha, che che, chu chu, chi chi

Drugi kaprysił okropnie…nie lubię bucików, nie cierpię guzików, nie lubię się myć.

Trzeci wciąż pigułki żuł i żuł, chuchał , albo dmuchał i katary miał, potem gdzieś w kokpicie spał.

Czwarty młynki kręcił wybornie i miał bardzo zdarte spodnie. 
( autor Irena Surdej)

 

Rozdmuchana kropla farby zamienia się w Ufoludka, a fantazja dzieci sprawia, że postacie są barwne i wesołe. Doskonalimy także słuch fonemowy. Wymyślamy imiona dla naszych postaci oraz samodzielnie dokonujemy analizy i syntezy słuchowej imion.

Copyright © 2014 - s.przeczek@gmail.com