Samorządowe Przedszkole nr 14 w Krakowie

Get Adobe Flash player

Drugi rok z rzędu Samorządowe Przedszkole nr 14 w Krakowie bierze udział w akcji „Serce za odwagę”. Dzieci z grupy V również przygotowały piękne kartki Świąteczne, które za pośrednictwem Fundacji Pamięci Narodów, Stowarzyszenia Głos Bohatera, Stowarzyszenia Zachowania Pamięci o Armii Krajowej oraz Stowarzyszenia „Pro-Patria-lokalni Patrioci” trafiają do weteranów Podziemia Niepodległościowego w Polsce, na Ukrainie, Litwie i Białorusi przynosząc wiele radości i uśmiechu w Świąteczny czas. W ten symboliczny sposób składamy podziękowania bohaterom za wielką odwagę, jaką odznaczyli się w czasie wojny.

 

mgr Dominika Michalik

 

„Już noc otula świat,

już gasną światła lamp.

U progu stają sny

i w niebo patrzą, czy...


To Mikołaj jedzie z góry,

mija gwiazdy, mija chmury.

Wie, że ktoś na niego czeka,

więc uśmiecha się z daleka.

 

Księżyca oko lśni,

nikt nie zamyka drzwi.

Już słychać dzwonków ton:

ding-dong, ding-dong, ding-dong.

 

Na niebie sanek ślad,

w prezentach tonie świat.

Dziś niespodzianek blask

rozgrzeje wszystkich nas.”

 

6 grudnia w Samorządowym Przedszkolu nr 14 rozbrzmiewały wesołe dzwoneczki. Grupę V odwiedził specjalny, długo wyczekiwany gość. Przedszkolaki przygotowały dla niego specjalną piosenkę powitalną, a Mikołaj sprawdził ich wiedzę za pomocą wesołych zagadek. Wszystkie przedszkolaki otrzymały od niego wspaniałe prezenty indywidualne, jak również te grupowe, które wzbogaciły naszą salę.  

Dziękujemy za odwiedziny Święty Mikołaju!

 

mgr Dominika Michalik

mgr Ewelina Śliwa

mgr Elżbieta Szmyd

 

 

Co roku, 3 grudnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami, którego celem jest zwiększenie świadomości publicznej na temat ograniczeń, z jakimi się oni borykają, a także potrzeby konkretnych działań w kierunku ich likwidowania.

Z okazji tego dnia, w naszej grupie, odbyły się zajęcia, które również miały na celu poszerzyć wiedzę dzieci na temat osób z niepełnosprawnością. Przedszkolaki obejrzały krótkie bajki edukacyjne, które pomogły im zrozumieć zachowania ludzi, którzy poruszają się na wózku inwalidzkim, nie słyszą, nie mogą mówić, nie widzą lub nie uczą się tak szybko i w taki sam sposób jak większość osób. Była to doskonała okazja, aby porozmawiać także na temat integracji, m.in. dzięki której nasza grupa jest tak wyjątkowa. Podczas zajęć, dzieci zapoznały się z różnymi rodzajami niepełnosprawności, nauczyły się rozpoznawać znaczenie niektórych komunikatów przekazywanych przez dzieci, których mowa nie jest do końca zrozumiała. Podczas burzy mózgów same wymyślały sposoby na pomoc kolegom w przykładowych, trudnych sytuacjach. Dzięki krótkim eksperymentom, przedszkolaki miały okazję zrozumieć, że niepełnosprawny nie znaczy gorszy, a liczy się wsparcie, jakie mu okażemy po to, by osiągnął on swój cel.

 

mgr Elżbieta Szmyd

Copyright © 2014 - s.przeczek@gmail.com